20090602

Firefly

Baru - baru ni bila aku balik ke Alor Star; ketika perjalanan pulang aku menaiki flight Firefly. Inilah experience aku kali kedua menaiki kapal terbang porker. Kali pertama ialah menaiki Berjaya Air ke Pulau Tioman.

Ianya adalah first esoerience mengunakan Firefly. Jumlah penumpangnya kalau tak silap aku adalah dalam 72 orang. Minuman Jus dan cookies disediakan didalam flight tersebut.

Semasa di Alor Star; aku terjumpa seorang kenalan jiran aku di KL - iaitu Alyasak. Terkejut juga aku ketika sedang menikmati juadah sarapan pagi - nasi lemak bilis teluq 5 kupang di Taman Pelangi bersebelahan dengan Station RTM Alor Star.

Beliau bagi tau bahawa beliau baru 2 minggu bertugas dengan Kinta Samudra - PMC untuk projek landasan keretapi Ipoh - Padang Besar. Sempat juga aku membawanya berkunjung kerumah aku di Taman Kantan.

No comments: